Almost One Month Later... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Nan Cao Blokhuis - WaarBenJij.nu Almost One Month Later... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Nan Cao Blokhuis - WaarBenJij.nu

Almost One Month Later...

Door: Nan Cao Blokhuis

Blijf op de hoogte en volg Nan Cao

02 Februari 2015 | Verenigde Staten, New York

Lieve Mensjes,

Het plan was om elke week een reisverslagje voor jullie te schrijven en dit had ik ook graag gedaan... als ik het niet zo ontzettend druk had gehad! Er is inmiddels alweer heel wat gebeurd.
Ten eerste wil ik even mededelen (voor iedereen die zich zorgen maakte):

I'M STILL ALIVE!

En dat heeft er mee te maken dat ik zeer veel ervaring heb met onder een steen leven (mijn vriendinnen weten hier alles van, vraag ze maar raak zal ik zeggen). Waar gaat dit nou weer heen, kan ik je horen denken... Nou... ik weet niet of je het hebt mee gekregen, maar New York heeft geleden. Twee dagen lang... Het waren barre omstandigheden. Al het verkeer was stopgezet, afgesloten, dicht, potdicht. Zelfs de Taxi's reden niet meer! Nou dan is het menens. Iedereen was ingesloten en de voorraadkasten moesten worden geopend. Want dit was nood. Niemand kon er meer in of uit. En bij deze is ook nog eens New York's most famous slogan verbroken: "New York Never Sleeps". Want ja echt waar, alles was pot en potdicht (behalve mijn school natuurlijk). Nee wij kregen geen sneeuwvrij, gewoon een kleine roosterwijziging... Maar mij hoor je niet klagen hoor, allemaal paniek om een klein beetje witte poeder dat uit de lucht komt vallen... Dat is dagelijkse kost voor ons koude kikkerlandje (Hoewel het in Nederland nog erger is aangezien de sneeuw gelijk in water verandert op het moment dat het uit de wolk tevoorschijn komt).
Okee genoeg geouwehoer over de sneeuw, 'back to business'; want ik heb zoveel leuke dingen gedaan!
O ja ten eerste heb ik natuurlijk mijn eerste lessen gehad. Ik volg de Media en Art course. Ik krijg 'screenwriting' en les over 'social media'. Daarnaast ben ik bezig met mij te orrienteren op een internship in NY. Waarschijnlijk in Manhatten en ik hoop bij een news station.
En nu genoeg over school, want ik heb zo veel leuke dingen gedaan!
Van Ice-Skating in Manhatten tot 'hotpot' op de campus tot de New York Knicks Game in Madison Square Garden.

We beginnen met de New York Knicks Game, want het was zo geweldig! De wedstrijd was om 7 uur 's avonds in Manhatten. Na een rit met de trein zijn we eerst gaan eten in het Hard Rock Cafe en vervolgens met z'n allen naar Madison Square gelopen. De gekte begon al bij de ingang, waar de oranje met blauwe (of blauw met oranje, wat je wilt) sjaaltjes je al tegemoet kwamen. Bij binnenkomst kregen we een (gratis!) sjaaltje van de Knicks om vervolgens te worden losgelaten in de massa losgelagen Amerikaanse hooligans met mega bekers cola en bier, dozen pizza en popcorn en de GROOTSTE suikerspinnen die ik ooit heb gezien. Hier en daar een doof oor, een genkneusde rip en een blauw oog opgelopen, maar wat was het geweldig! En dan bedoel ik vooral geweldig Amerikaans met een hoofdletter A.
Na de wedstrijd hebben we nog een heel avontuur beleefd, waarbij onze sjaaltjes veel vrienden hebben gemaakt met mensen die benieuwd waren naar de uitslag en zijn we na een uitgebreid bezoek aan de M&M store, zoektocht naar Frozen Yoghurt (met M&M's! (Die ik uiteindelijk zelf heb moeten maken met Bevroren yogurt en M&M's uit een pakje) uitgeput op de trappen van Grand Central Station beland. Wachtend op de trein naar onze geliefde campus.

Daarnaast zijn we gaan Ice skaten in Manhatten en heb ik het prachtig besneeuwde Central Park bezocht. Survival tip: Always bring a jacket, ook al denk je dat het zonnetje schijnt en het lekker warm is, want nee in de avond is het NIET meer lekker warm, omdat de zon inmiddels ONDER is gegaan, waardoor het BELACHELIJK KOUD is en je de volgende ochtend ziek bent en de hele dag Vitamine-C moet slikken van je bezorgde vrienden. Maar gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken om medicijnen, aangezien mijn latino vriendengroep van alles en nog wat bij zich heeft, omdat ze verwachten ziek te worden in deze barre (voor hen IJSKOUDE omstandighedenl; oke, oke voor mij ook ijskoud...)
Daarnaast hebben we twee keer een shoppingmall bezocht, waarbij ik erachter ben gekomen dat mannen toch ECHT 10x erger dan vrouwen kunnen zijn met shoppen. Waarbij een vriendin en ik 1 a 2 tassen hadden, liepen de jongens met zeker (en nee ik overdrijf niet) 6 tassen. En op het moment dat wij nou echt wel eens naar huis wilden, wilden zij nog heel even blijven om nog snel dat ene winkeltje te zien! Weer een nieuwe levensles geleerd! Don't judge from the first side... (als dat ook een uidtrukking in het Engels is).

Naast Amerikaanse indrukken heb ik ook iets niews geleerd over Aziatische cultuur. Mijn Roommate uit Taiwan nodigde mij uit om een hotpot te komen eten met haar en haar vrienden. Dit is een aziatisch gerecht: chinees-fonduen. Hierbij heb je een grote pan boullion waar je vis, vlees en groenten in gooit. En het is heerlijk!

Enn vrijdag is mijn verjaardag dus het ziet er naar uit dat ik ook maar eens een roomparty moet gaan organizeren... De campus verkoopt Red Cups dus dat is een goed begin. Hoe dat verloopt, dat horen jullie (gedeeltelijk) in de volgende episode :) haha.

XOXO


  • 02 Februari 2015 - 19:36

    Elly Hak:

    Hoiihoi NanCao,

    Wat leuk iets van je te horen !!!!
    Jaaa het gaat wel goed lees ik en ook tijd vinden voor leuke dingen te doen, met gezellige mensen om je heen, je doet het SUPER !!!

    Gisteren waren we met vele bij Simon en Carla, Simon vierde zijn verjaardag, met gezellig een hapje en een drankje en daarna Spaanse soep en heerlijke broodjes, alles was TOP en heel GEZELIE.
    Ik vroeg nog aan Henk hoe het met jou was omdat ik geen berichten had gezien van jou, heb ik misschien iets fout gedaan, dat ik ze misschien niet krijg.
    Maar zie nu hoe je het doet in alle drukte, prima.
    Henk vertelde dat jullie geskypt hadden en dit vond hij super leuk en gelukkig dat het ook goed met je ging !!!

    Over de sneeuw hadden we veel gehoord op het nieuws hier, ik dacht gelijk aan jou, super toch om dat mee te maken daar, moet wel veilig zijn natuurlijk, maar ook hier hoorden wij dat het erg was meegevallen, wel een beetje jammer voor de spanning en sensatie !

    Nu uitzien naar je verjaardag, nu helemaal in New York, dat zal niet zoveel gebeuren, Leuk leuk leuk.
    Alvast een heeeeeele fijne dag met heeeeel veel plezier........maak er iets moois van !!!!

    dikke pakkerd van Elly.


  • 02 Februari 2015 - 23:54

    Renate:

    Hee lieve NanCao,
    Wat schrijf je leuk, heel gezellig om te lezen! Ik hoorde dat de storm erg meeviel. Gelukkig maar! Wij zijn wel wat gewend. Blij te lezen dat je het naar je zin hebt. Hier alles goed. Nog een paar dagen en dan ben je 19. Niet te geloven! Nog twee weekjes en dan Siem ook weg, snik, snik, jullie worden zooooo groot;-(
    Veel liefs en maak er een mooie dag van de 6de, we denken aan je, ik troost je moedertje wel.
    Groetjes en veel liefs, Renate

  • 05 Februari 2015 - 21:08

    Geerjanna:

    Heee shop, snoep en feestbeest, dat klinkt allemaal best heeeel leuk in je laatste bericht! Interessante, zware studie wel, dat Art en Media....en vooral die dingen erom heen dan....Wil ik ook!!
    Meid geniet ervan. Maak er een mooi feest van morgen en alvast van harte gefeliciteerd!!!!
    Doeg, liefs Geerjanna

  • 06 Februari 2015 - 01:00

    Carla Hoogenhout:

    Hallo Jarige
    Wat een prachtige verhalen .Volgens mij heb je veel plezier daar in NY
    Gezellig dat je af en toe iets schrijft zodat we een beetje mee mogen genieten.

    Veel liefs Carla

  • 13 Februari 2015 - 15:12

    Harry Gorter:

    Hoi NanCao,

    Wij hebben erg genoten van je verslag en wat schrijf je leuk. Nog een hele fijne tijd daar.

    Veel liefs,
    Harry en Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Nan Cao

Lieve Iedereen, Mijn naam is Nan Cao en ik kom uit Amsterdam. Ik ben 18 jaar oud (bijna 19) en ik had net een geweldige beschrijving van mezelf gegeven, alleen vergat ik het op te slaan, dus bij deze nog een keertje en kort en krachtig :) Voor de aankomende 6 maanden ga ik in New York op een campus leven (of eigenlijk moet ik zeggen Tarrytown, dit ligt 45 min. met de trein van Central Station af). Dus je raadt het al in deze blog ga ik mijn geweldige campus en New York avonturen delen. En voor iedereen die eventjes niet weet wat hij moet doen, verveeld is, geïnspireerd wilt raken :) of het gewoon ook leuk vind om mij te volgen; bij deze heet ik je van harte welkom om mijn blog te volgen! Okee het is toch weer een heel essay geworden. Liefs, Nan Cao

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 4803

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

11 Januari 2015 - 11 Juni 2015

New York Campus

Landen bezocht: